Каква храна похапват щастливите хора?

Начинът ни на хранене влияе не само върху физическото, а и на психическото ни здраве. Затова е много важно да съобразим дневното си меню така, че освен да изглеждаме добре – да се чувстваме още по-добре.

Има храни, които доказано ни правят по-щастливи. Не, това не са „бързите“ храни или сладките изкушения. Изследвания в тази област сочат, че „бързите“ храни, към които много често прибягваме, освен че влошават здравословното състояние и фигурата ни, също и водят до депресивни състояния. Обратно, хората, които спазват балансирана диета, се чувстват по-добре физически и ментално. В редовете по-долу научете на кои храни да заложите, за да се включите към групата на щастливците, които си хапват разумно.

Яйца – закуската за шампиони. След като хапнем яйца (избягваме пържените такива) се чувстваме по-енергични и заситени за дълго време. Яйцата съдържат полезните мастни киселини омега-3, които имат благоприятно действие върху целия организъм.

Тиквени семки – с високото си съдържание на полезни вещества – витамини от група Б, калций, цинк, магнезий, калий, форсфорни соли, тиквеното семе нормализира обмяната на веществата в организма, стимулира мозъчната дейност, има положителен ефект при жени в менопауза, а при физическа слабост – засилва имунната система. Действа благоприятно и при проблеми с простата, намалено либидо и др. Тиквените семки активират по-голямо производство на серотонин чрез съдържанието си на триптофан (незаменима аминокиселина).

Банани – тези изключителни плодове ни даряват с необходимите полезни въглехидрати. Те съдържат калий, богати са и на фибри. Спомагат за подобряване на настроението, повече енергия, помагат и при болки в главата и намаляват спазмите на дамите по време на месечния цикъл.

Къпини – заедно с боровинките, малките плодчета крият много ползи за здравето. Мощни антиоксиданти са и стимулират мозъка да произвежда допамин – високите му нива гарантират добро психично здраве.

Миди – сигурно сте чували, че консумирането на морски дарове носи много ползи. Е, мидите са ненадминати в това. В тях се съдържа голямо количесто витамин Б12 – микроелемент, чиято липса води до физическа слабост, проблеми с паметта, тревожност и депресивни състояния. Мидите съдържат още йодин, цинк и селен. Като допълнение към тази супер-здравословна характеристика да добавим, че са и богати на протеини и с малко съдържание на мазнини.

Мед – от векове насам познат като естествен имуностимулатор, медът има още редица други здравословни ефекти върху организма. Той има силно антиоксидантно действие, понижава лошия холестерол в кръвта, помага при простудни заболявания, забързва метаболизма, подобрява кръвообращението, зарежда с енергия.

Черен шоколад – най-после стигнахме до любимата ни част ! За разлика от другите сладкиши, черният шоколад, е по-полезен за психическото здраве и фигурата ни. Високите нива на какао в него повишават енергията и концентрацията и подобряват притока на кръв към мозъка. Когато ни се хапва нещо сладко, но същевременно искаме да се грижим за здравето си – чистият черен шоколад е решението !

Автор: Мария Недева

3 thoughts on “Каква храна похапват щастливите хора?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *