ЗДРАВЕ

Лесни стъпки да направим кафето по-здравословно

Ако сте почитател на кафето и използвате го за стартиране на деня си, вероятно ще се заинтригувате да научите как да извлечете максималните здравословни ползи от тази напитка.

Най-новите изследвания откриват различни ползи за здравето при ежедневната консумация на кафе. Тези ползи включват намаляване на риска от развитие на диабет тип 2 и повишаване на бдителността. След приемане на една чаша кафе, също така може да почувствате подобрена концентрация и ускорен мислен процес. Кафето е толкова популярно не само заради ползите за здравето, но и заради своя вкус, ритуал и приятния аромат, които го правят толкова популярно.

За да направите кафето си по-здравословно, премахнете следните три неща:

Сметана

Сметаната често съдържа допълнителни захари, изкуствени аромати, царевичен сироп или хидрогенирани масла, които може да намалят здравословните свойства на кафето. Ако все пак обичате да добавяте сметана към кафето, можете да опитате да ограничите количеството, което използвате.

Захар

Прекомерното добавяне на захар може да увеличи риска от развитие на диабет и сърдечни заболявания, което може да намали ползите, които кафето предлага. Една добра практика е да намалите количеството захар във вашата чаша кафе до една чаена лъжичка или по-малко. С течение на времето можете постепенно да намалите количество захар още повече, докато навикнете да пиете кафето с по-малко или без захар.

Изкуствени подсладители

Една препоръка е да се избягва употребата на нискокалорични подсладители като аспартам и сукралоза, тъй като има изследвания за тяхната потенциална вредност за здравето.

кафе
Как да направим своето кафе по-здравословно?

Искате кафето ви да е по-здравословно? Добавете следните неща:

Колаген

Добавянетна чист колаген на прах във вашето сутрешно кафе може да представлява една интересна опция за подобряване на косата, кожата и ноктите ви. Колагенът е известен със своите полезни свойства и добавката му в напитката може да бъде лесно осъществена. Това може да подкрепи и здравето на червата и ставите.

Подправки

За да придадете на вашето кафе противовъзпалителни свойства, можете да разнообразите вкуса му, като добавите подправки като канела, кардамон или индийско орехче. Поставете тези подправки върху вече приготвеното кафе, за да придадете ароматен и вкусен финален акцент. Това не само ще придаде разнообразие на напитката ви, но и може да осигури противовъзпалителни ползи.

Кокосово масло

Кокосовото масло не само придава на вашето кафе богат, кремообразен вкус, но и има положителни ефекти върху храносмилането и здравето на червата.

Сироп от фурми

Ако обичате сладко кафе, но искате да избегнете захарта или изкуствените подсладители, можете да опитате да ги замените със сироп от фурми.

Протеин на прах

За тези, които обичат лате, протеинът на прах може да бъде здравословна алтернатива на добавената захар. Просто смесете протеин на прах с мляко и добавете го към горещо или студено кафе. Ще останете приятно изненадани от вкуса.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *