СВОБОДНО ВРЕМЕ

Скачане с въже – защо е добре да го правим

Животът днес е толкова интензивен, че за много хора е невъзможно да отделят време за фитнес или джогинк. Или просто свикнахме удобно да се извиняваме с натоварването си за мързела и безотговорното отношение към собствените си тела. Е, добре. Има начин да се поддържате във форма и да се тонизирате ежедневно и в домашни условия. Нужни са ви 15 мин. и едно въженце. Скачане с въже – затова ще си говорим днес.

Когато купувате своето въже е важно да изберете такова с подходяща дължина. Сгънете го на две и стъпете с крак в средата. Опънете нагоре. Дръжките трябва да стигат до раменете ви. Удобните спортни обувки са втория важен елемент, защото в противен случай рискувате да натрапите стъпалата си. Скачайте на пръсти, с изправен гръб и леко присвити колена. Не се стягайте, а отпуснете максимално мускулите. И не на последно място – ако имате ставни проблеми, болки в кръста, гърба и коленете, консултирайте се с вашия личен лекар относно интензивността на натоварване.

Започнете с кратки тренировки, докато постепенно достигнете едно 15-минутно натоварване, което се равнява на половин час бягане. В Интернет има много клипчета, от които можете да видите как правилно да изпълнявате подскоците в четирите основни вида упражнения с въже. Правете това поне три пъти седмично.

След една такава тренировка ще усетите приятна умора, но и прилив на енергия. Постепенно ще забележите, че издръжливостта ви се повишава, а мускулите са по стегнати и изразени. Промените в силуета са видими, а коремът е по-стегнат.

скачане с въже
Скачане с въже – защо е полезно да го правим?

Невидимите за окото ползи обаче са още повече. Метаболизмът на тялото се забързва и храната, която поемате се усвоява бързо и правилно. Органите се снабдяват по-добре с кислород, а движенията ви стават по-координирани и сигурни. Сърцето и белите дробове се повлияват благотворно, същото се отнася и за мозъка. Рискът от остеопороза намалява в пъти, тъй като подскоците водят до увеличение на костната плътност. 

Ето как една кратка тренировка в домашни условия ще подобри здравословното ви състояние и вашата визия. Изгорените калории постепенно ще регулират теглото, а интензивното кръвообръщение ще изчисти целулитните депа от тялото ви. Ще се чувствате самоуверени и в хармония със себе си. 

Побързайте и си купете въже за скачане!

Автор: Магдалена Колибарова

One thought on “Скачане с въже – защо е добре да го правим

  • Отлична идея за тренировка и поддържане на цялостния тонус на тялото, а упражнението може да се извършва навсякъде. Интересна статия!

    Отговор

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *