При лениви черва – яжте плодове и зеленчуци

Стомашните проблеми са често срещани, особено при жените. Но това не значи, че мъжете са застраховани. Факторите, които могат да причинят неудобства, свързани със стомаха, са неправилно хранене, застоял начин на живот, стрес и др. Ако често страдате от запек и лениви черва, прочетете статията докрай. Ето няколко съвета как да се справите със стомашните заболявания.

Хранете се здравословно

При стомашни заболявания е много важно да се храните правилно. Приемът на някои храни може да доведе до засилване на проблемите. Затова нека видим кои храни трябва да избягвате. Добре е да намалите приемът на захар, бяло брашно и пържени ястия. Добре е да включите в диетата си пълнозърнести храни. Те съдържат целулоза, която подпомага храносмилането. Консумирайте също повече плодове или зеленчуци – ябълки, сливи, зеле, кайсии, моркови, диня. Намалете приема на месо, сирене, кашкавал.

Пийте достатъчно количество течности

За да се справите с проблема лениви черва, пийте около два литра течности на ден. За разслабване може да направите следното: в чаша топла вода добавете една лъжица мед. Медът притежава отлично слабително действие.

Избягвайте стреса

Стресът стои в основата на много заболявания. Той е и главната причина за стомашните проблеми. Почивайте си повече и избягвайте стресовите ситуации.

Повече физическа активност

За да избегнете проблемите със стомаха, движете се повече и правете редовно упражнения. Йогата може да Ви помогне за подпомагане на ленивите черва. За този проблем подходящи пози са: поза „Пеперуда“, триъгълните пози, поза „Рало“ и „Паун“.

Ходете до тоалетна, когато имате нужда

Понякога не следваме биологичния си ритъм и ходим до тоалетна, когато не ни се ходи. Напрегнати и съсредоточени в работата, не вземаме почивка и пренебрегваме биологичния си часовник. Това неминуемо води до  стомашни проблеми. Ако искате да се чувствате добре, ходете до тоалетна винаги при необходимост. Така стомахът Ви ще работи по-добре, следвайки своя естествен ход и ще усетите подобрение.

Автор: Катя Благоева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *