ЗДРАВЕ

Кога през денонощието метаболизмът ни се ускорява?

Всеки човек има различен метаболизъм. На някои е по-бърз, на други: бавен. Метаболизмът всъщност определя колко бързо изгаряте храната, която консумирате. Но знаете ли, че метаболизмът може да варира значително и през деня? Ново проучване разкрива, че в определени часове на деня е възможно да изгорите средно около 10% повече калории, отколкото по друго време. Изследването е проведено от експерти и наскоро бе публикувано в списание Current Biology. Интересното е, че те посочват, че участниците в експеримента са изгаряли около 10% повече калории в късния следобед и в ранна вечер, отколкото в ранните сутрешни часове.

Но преди да започнете да планирате кога ще хапвате някое лакомство или кога ще отидете на фитнес, за да се възползвате от ускорението на метаболизма и изгарянето на повече калории, отколкото сте си мислили, констатациите отчитат степента на изгаряне на калории, когато хората са в покой. Т.е. можете да седнете спокойно в продължение на половин час в 5 часа, а след това отново в продължение на половин час в 17:00 и вероятно ще изгорите с 10% повече калории в късния следобед.

За да открият този резултат, изследователите набират малък брой хора, които да прекарат повече от месец в лаборатория, без да знаят колко е часа и дали изобщо е сутрин или вечер. Лабораторията няма часовници или прозорци. Естествено, телефони и интернет също са забранени. На участниците са дадени конкретни графици, в които подробно описват кога спят, кога се будят и хранят, а всяка вечер лягат четири часа по-късно от предната вечер. Резултатите показват разликата в изгорените калории, които са средно около 130 калории през следобеда и вечерта, в сравнение с ранната утрин.

Както добре знаем, увеличаването на теглото се получава, когато броят на калориите, които консумираме, е повече от калориите, които изгаряме, така че този вид информация може да се окаже доста полезна във вземането на решение кога да си хапнем и кога да тренираме, ако желаем да се освободим от излишните килограми.

Автор: Николая Станкова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *