ЗДРАВЕ

Правилно хранене за добър имунитет в сезона на грипа

Силната имунна система ни помага да се справим с голяма част от вирусите, с които се сблъскваме ежедневно. За да я поддържаме такава, е много важно какво ядем, какво време отделяме за физически активности, дали си почиваме пълноценно и на какъв стрес сме подложени. 

И понеже стомахът е мястото, отговорно за зараждането на по-голямата част от неразположенията в организма, от основно значение е как се грижим за неговото здраве. Балансирано и разнообразно е онова хранене, което включва нужните на тялото минерали, аминокиселини, витамини, фибри и мастни киселини. 

Какво се препоръчва да приемаме?

Всяка порция храна трябва да съдържа белтъчини, въглехидрати и мазнини. Богатите на протеини храни са важен източник на антигени, чиято комбинация с витамини В12 и В6 укрепва организма и засилват съпротивителните му сили. Можем да си ги набавим чрез прием на бели меса (пилешко, пуешко), риба, яйца, нахут, боб, леща, млечни продукти.

През студените месеци е силно препоръчително ежедневно да похапваме или пием прясно изцедени сокове от цитрусови плодове като лимони, портокали, грейпфрути. Макар и леко неприятни и горчиви, техните ципи са много полезни, защото там са съсредоточени полезните им вещества – витамин С и редица флавоноиди. Не подминавайте и щандовете с киви, боровинки, банани, ябълки.

Целогодишно в магазините се продават зеленолистни зеленчуци – спанак, броколи, зеле, рукола. В тях се съдържат антиоксиданти, които са безценен помощник в борбата с вирусите. Консумирайте редовно черна ряпа, чесън и лук във всичките му разновидности.

Ядките трябва да са също част от вашето меню. Добавяйте смляно ленено семе към вашата салата или към купичката кисело мляко.

Яжте риба поне два пъти седмично. Избирайте по-мазни видове, които ще доставят на организма ви достатъчно Омега-3 мастни киселини.

Приемът на течности спомага за бързото прочистване на организма, повишаване на тонуса и справяне с неразположенията. Ето защо, освен достатъчно вода, е препоръчително да се пият и топли билкови чайове, подсладени с мед и с добавен лимон. Горещата пилешка супа е просто панацея за боледуващи от настинка, но и богат зеленчуков бульон ще свърши добра работа.

хранене
Доброто хранене е ключово в сезона на грипните заболявания

Кои храни е добре да избягваме?

Определено има храни, които потискат добрата и правилна работа на организма, като нарушават ритъма му и го натоварват излишно. Такива са всички продукти с голямо съдържание на мазнини, консерванти, рафинирана захар, сол. Забравете за пакетираните чипсове и сладкиши, мезета и газирани напитки.

Най-ефективните в борбата с вирусните инфекции храни

Джинджифил

Този чудодеен корен има силни противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Оказва затоплящ ефект върху организма, стимулира изхвърлянето на токсините, подобрява кръвообращението.

Съветът на Hubavajena.bg: Ако искате да бъдете здрави и жизнени, последвайте линка и се запасете с качествените хранителни добавки на лидера в сферата Vital Concept.

Цитруси

Плодовете, богати на витамин С, трябва да присъстват на всяка трапеза през зимата. Лимонът е често употребяван като добавка за чай, но е добре да се използва и в салати вместо оцет. 

Билкови чайове

Няма как да пренебрегнем силата на българските билки. Запарката, приготвена с тях, е истински еликсир. Много полезна е обаче и топлата напитка, направен от ехинацея. Тя е мощен имуностимулатор и притежава силно противовъзпалително действие.

Ферментирали храни

Към тях спадат киселото зеле и домашното кисело мляко. Естественият процес на ферментация ги прави богати на пробиотици и са безценна храна в студените месеци.

И не забравяйте – от нас зависи как ще се погрижим за тялото си, за да му осигурим адекватна защита срещу грип и други вирусни инфекции през зимата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *