Най-добрите начини за справяне със стреса

Във всяка област от живота човек се сблъсква със стресови ситуации. Трудности в работата и в отношенията, задръствания, опашки в магазина. Всички тези обстоятелства влияят негативно на нервната система. Ако не намерите изход, тялото започва да страда от преумора.

Колкото повече нови негативни ситуации, толкова повече стресът влошава общото състояние на организма. Всеки ден търсите начини да се разсеете и да се отпуснете, но не винаги е възможно да направите това ефективно.

Ефект върху човешкото тяло

В допълнение към психологическото въздействие, последствията от стреса имат физиологичен ефект върху тялото. И това не може да се нарече положително. Той се проявява чрез следните признаци:

  • Повишаване на нивата на кръвната захар;
  • Отслабване на имунната система;
  • Разширяване на кръвоносните съдове;
  • Нарушаване на метаболизма.

Освен това човекът става раздразнителен и агресивен. Започват проблеми със съня, който е необходим за добра почивка. Развиват се тревожност и често главоболие. 

Признаци

Симптомите са разнообразни. Важно е да ги идентифицирате навреме, за да предотвратите влошаване.

  1. Внезапна локална болка в корема или главата.
  2. Приливи на слабост, апатия и депресия.
  3. Повишена емоционална възбуда, невъзможност за бързо успокояване.
  4. Често пушене и консумация на алкохол.
  5. Нарушение на паметта и бавни реакции.
  6. Необходимостта от чести посещения до тоалетната.

Тези точки показват, че стресът вече има твърде много отрицателно въздействие върху вас. Ако имате един или повече от тези признаци, трябва да помислите как да се отървете от възникналото напрежение. Освен това това трябва да се направи бързо, като се избягват усложнения на психологическо ниво.

Как да го облекчим 

В условията на нашата реалност едва ли ще успеем да избягаме от стресови фактори. Освен ако не отидете някъде на райските острови на Тайланд. И дори там, ако човек има склонност да създава стресови ситуации за себе си, няма да има спокойствие.

Затова най-добрият вариант е не да бягате, а да се научите как да се справяте ефективно със проблема.

Има много начини за възстановяване на нормалното психологическо и емоционално състояние.

Секс

Нито един човек в света няма да отрече факта, че сексът е най-добрият начин за прекарване на свободното време. В същото време полезните му свойства и приятните емоции, които дава на партньорите, са изненадващо съчетани. Следователно изобщо не е изненадващо, че чрез подобряване на настроението и повишаване на увереността, сексът облекчава стреса на подсъзнателно ниво.

Има една стара поговорка: „Сексът е като храната. И трябва да се наситиш на това.“ Не става въпрос за количеството, а за редовността и качеството на връзките. Пълната липса на интимен живот може да доведе до сериозни здравословни проблеми както при мъжете, така и при жените.

Важно е да се знае, че самата депресия може да причини намаляване на либидото и намаляване на самочувствието. В този случай трябва незабавно да се свържете с психолог или психотерапевт.

Вероятно всеки е чувал за физиологичните ползи от сексуалните отношения (повишаване на имунитета, понижаване на кръвното налягане, изгаряне на калории и т.н.). Но знаете ли за дългия списък от психологически ползи от секса? Възможно ли е да сме психически здрави, ако няма редовен полов живот? Нека го разберем заедно.

Всеки човек има фундаментални психологически нужди, които трябва да бъдат задоволени, за да остане психически здрав.

Изтъкнатият психолог Ейбрахам Маслоу предполага, че всеки човек има пет основни човешки потребности. В допълнение към очевидните физиологични нужди, като вода, храна, сън, има още четири категории фундаментални психологически потребности: сигурност, любов (връзка), уважение и независимост.

Стресът е резултат от взаимодействието на много психологически фактори. Той причинява здравословни проблеми, вариращи от леко главоболие, нарушения на съня и мускулно напрежение до по-сериозни проблеми. Това може да бъде депресия и неизправност на имунната система на тялото. Има много доказателства, че редовната интимност на партньорите (физическа и емоционална) може да намали нивата на тревожност.

Сексът причинява освобождаването на всички видове химикали в мозъка, включително: серотонин (основният невротрансмитер на ЦНС, отговорен за щастието, здравето на сърцето и нервната система) и окситоцин (хормонът на доверието, обичта и емпатията).

След оргазъм човешкото тяло отделя хормона пролактин, който подобрява нощния сън и води до обща релаксация. Изследвания на учени показват, че редовната близост в продължение на две седмици намалява тревожността и води до растежа на клетките в хипокампуса на мозъка (част от мозъчната система, участваща в механизма на формиране на емоциите, паметта, пространственото мислене и ориентацията в областта), и също така намалява кръвното налягане (причинено от реакцията на стрес).

За съжаление редовният секс е предпоставка за еднообразен интимен живот и това понякога има обратен ефект. В такива моменти е добре да помислите да посетите сертифициран секс шоп и да си вземете секс играчки, бельо, масажна козметика и още много продукти, които да държат интереса ви към секса на високо ниво.

Правилно хранене и здравословен начин на живот

Здравословният начин на живот ни помага да поддържаме тялото и съзнанието си. Правилната храна, честите разходки на чист въздух, умението да се наслаждаваме на малките неща ни правят по-устойчиви на негативизъм. Дори много остър стрес не може да подкопае състоянието на някой, който се грижи за себе си на всички нива.

Физическа дейност

Не е нужно да бягате или да ходите на фитнес всеки ден. Важно е да изберете занимание и упражнения по ваш вкус, така че да ви носи удоволствие, а не да ви преуморява още повече. Това може да бъде футбол, плуване или танци. 

Дихателни упражнения и йога

Комбинацията от няколко успокояващи йога  техники прави това почти перфектен начин за релаксация и облекчаване на умората. Едновременно с това давате на тялото малко упражнения, дишате и се научавате да медитирате. Това успешно помага за справяне със стреса и всички проблеми на света. Само 20 минути на ден са достатъчни, за да се почувствате много по-добре и по-спокойно.

Ароматерапия

Изборът и използването на правилния аромат е уникален начин да активирате скритите сили на тялото си. Основното нещо, което трябва да знаете за какво да използвате различните  етерични масла:

  • Цитрусовите плодове, розата, мента и майорана ще помогнат за облекчаване на тревожността и раздразнителността.
  • Сандалово дърво, лавандула, бергамот и лайка са отговорни за подобряването на настроението.
  • Страховете и фобиите се лекуват най-добре с теменужка, роза и чаено дърво.
  • Иланг-иланг, ванилия и хвойна имат релаксиращ ефект.
  • За концентрация използвайте жасмин, лавандула и лимон.

Заключение

Стресът е често срещано явление в днешния свят. Не само възрастните страдат от него, тийнейджърите също са засегнати от негативизъм. Струва си да се уверите, че не позволявате засилването на негативните ситуации, да се измъкнете навреме от проблемите или да ги разрешите ефективно и да намалите нивото на токсичност в кръга си от приятели. Тогава можете да останете спокойни и уравновесени, въпреки заобикалящата ви среда.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.