ЗДРАВЕ

Болката изчезва – упражненията на д-р Бубновски за лечение на дискова херния

Руският лекар д-р Сергей Бубновски е сред известните специалисти, лекуващи хора, страдащи от дискова херния. Той е сред най-уважаваните експерти в своята област и е на мнение, че дори сериозни заболявания като дисковата херния могат да бъдат облекчени с правилните за целта упражнения.

В тази статия ще ви представим набор от полезни упражнения, подходящи за пациенти между 40 и 60 години, които могат да облекчат болките в долната част на гърба. Те са силно препоръчани от д-р Бубновски и сме сигурни, че ще окажат позитивно влияние върху вашето състояние. Напомняме обаче, че това не е медицински съвет, напротив – ако имате сериозен проблем, винаги трябва да се обърнете към лекар, а не да търсите лечение в интернет.

Упражненията на д-р Бубновски – помощ при болките от дискова херния

И така, нека си представим клинична картина, при която, например, пациентът има болки в лумбалната област, разпространяваща се към краката. Мислете за изтръпване, парене, еверсия и т.н.

Като съпътстващи проблеми можем да посочим възможна исхемична болест на сърцето, както и наднормено тегло. Възможно е налице да са още разширени вени, хипертония, аденом на простатата или миома на матката. Те обаче не са противопоказание на упражненията, които ще ви представим сега.

Сега си представете, че нашият пациент приема хапчета, които обаче вече не облекчават болките му и не помагат. Предлага се операция на гръбначния стълб, но няма гаранции за успех… позната картинка, нали?

И така, да преминем към упражненията…

Упражнение „Гъсеница“

Застанете в начална позиция, т.е. – легнете по гръб, до легло или стол, който сте подпрели на стената. Свийте краката в коленете, като краката трябва да бъдат опрени в ръба на леглото.

упражнение на д-р Бубновски

Следващата стъпка е да избутате краката си от ръба на леглото/стола, докато се изправят напълно, но без да правите обратна чупка в областта на таза. Ако усетите болка в мускулите на краката си, изправяйки се, не се притеснявайте – това е реакция на разтягането, което сте направили. Сега се върнете в начална позиция.

упражнение на д-р бубновски

Сега издишайте, отблъсквайки се от ръба на леглото/стола. След това, извършвайки движение в лопатките и таза, без да ставате или да си помагате с ръцете, придвижете се отново към леглото/стола и отново се отласнете.

Опитайте се да изпълнявате упражнението по 20 повторения в една серия, което е препоръчваното от д-р Бубновски. Най-вероятно ще усетите парене в областта на бедрата и гърба, което е добър знак – това следва да ви говори, че упражнението действително работи. Опитвайте се постепенно да увеличавате броя на повторенията, докато достигнете желаното от вас ниво.

Пожелаваме ви успех и сме сигурни, че ще почувствате подобрение. Не забравяйте, че движението е изключително важно в нашия живот, а застояването никога не води до нищо добро!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *