Ползите за здравето от всекидневната консумация на яйца

Малко са хората в света, които да не обичат да похапват яйца. Този хранителен продукт може да се приготви по множество различни начини или да участва в изготвянето на определени храни. Ако се приготви майсторски, едно ястие от яйца може да бъде наистина вкусно. Но по-важното е, че може да бъде и много полезно.

Яйцата са източник на така ценните за организма ни белтъчини. Много хора се притесняват да похапват всеки ден от тях, защото се страхуват от покачване на холестерола. Ние също ви съветваме да внимавате. Тук говорим каква е ползата от умерената консумация на яйца. Никой не говори да прекалявате с тях.

На вашето внимание излагаме някои от най-важните ползи от редовната консумация на яйца. Ето някои от тях:

Яйцата са богат източник на така важния за организма витамин D. Този витамин е наричан „слънчев“, защото ние обикновено си го набавяме от слънцето. Но когато не е лято, това се случва далеч по-трудно. Именно поради това е важно да си го набавяме и от храната. Витамин D е важен за тялото, защото ни предпазва да се защитим от заболявания като остеопороза.

яйца

Освен това, яйцата ви даряват и с енергия. Едно яйце съдържа поне 6 грама белтъчини и едва 70 калории, което прави яйцата подходящи и за спазване на диета. По отношение на качеството на белтъчините, яйцата могат да бъдат отличен заместител дори на месото.

Смята се, че яйцата подобряват работата на черния дроб. Освен това, едно яйце съдържа и отлично количество холин. Това е микроелемент, който помага на метаболизма ни и на черния ни дроб.

Експертите твърдят, че редовната консумация на яйца подобрява и нивото на т.нар. „добър холестерол“ в тялото. Освен това, яйцата се отразяват добре и на нашето зрение. В жълтъка пък се съдържа високо количество антиоксиданти.

яйца

Не на последно място, яйцата не съдържат никакъв глутен. Все повече хора разчитат именно на неглутенова диета, било то заради алергии или други причини.

За финал е важно да отбележим, че яйцата се препоръчват и на бременни жени.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *