Храни, които не са добри за нашата щитовидна жлеза

Последиците от увреждането на щитовидната жлеза са изключително лоши. При недостатъчно производство на съответните хормони, организмът страда и това се отразява във вид на постоянна умора, невъзможност за справяне с ежедневните задължения, болки в ставите, напълняване, изтръпване на крайниците, подуване на краката, косата окапва и става значително по-рядка, ноктите се чупят и нацепват, както и още много други неприятни симптоми, пречещи на нормалния живот.

Щитовидната жлеза отговаря най-вече за производството на тироксин, калцитонин и трийодтиронин – хормоните, които са важни за добрия метаболизъм, развитието и растежа. Недостатъчното им произвеждане, както и свръхпроизводството нарушават ритъма ни на живот и са причинители на многобройни здравословни проблеми.

През последните години учените успяха да направят ясна връзка между добрата работа на щитовидната жлеза и храненето. Оказа се, че ако искаме да бъдем здрави, трябва да наблегнем на определени храни и да се откажем от други. Ето кои са най-опасните, в смисъл, че могат да нарушат работата на щитовидната ни жлеза.

Бързите храни

В повечето случаи нямаме време да си приготвим закуска у дома, така че, единствено бързите храни са спасението, когато огладнеем. Да, но те са страшно вредни за щитовидната жлеза, най-вече поради факта, в тях почти напълно отсъства важна съставка – йод, с чиято липса се свързват най-честите причини за дисфункция на важната жлеза.

Консервирани храни

В тях пък йодът напълно се е разложил и няма как да ни бъде от полза. Трябва да ги ограничите и по възможност да ги замените с пресни и свежи храни.

Сладкишите

Те не позволяват на тялото да абсорбира йода, затова по-добре се откажете от тях напълно. Освен, че са вредни за щитовидната жлеза, водят и до натрупване на мазнини, така че, единственото правилно решение е да ги разкарате от менюто си нацяло или поне да ги ограничите до минимум.

Соя

Соята също съдържа такива съставки, които пречат на усвояването на йод от организма. Не консумирайте храни, съдържащи по-големи количества соя, за да предпазите щитовидната си жлеза.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *