Кои храни помагат при случаи на безсъние?

Всеки иска да може да заспива с лекота, а когато се събужда на сутринта, да е отпочинал и свеж. За съжаление, действителността не е такава – трудно заспиване, въртене по цяла нощ в леглото, ставане с нежелание и с усещането, че качеството на съня изобщо не е било каквото трябва да бъде. Почти няма човек, който да не е засегнат от такива симптоми поне няколко пъти в месеца. Надяваме се на различни средства, продаващи се по аптеките, да ни върнат добрия сън, понякога се получава, друг път не, а и резултатът често пъти е само краткотраен.

Но има и друг начин да подобрим съня си, при това с естествени средства, просто като се от кажем от някои храни и наблегнем на други.

Нека видим как трябва да променим диетата си, за се радваме на добър и качествен сън.

Избягвайте сложните въглехидрати вечер

Става дума за бял хляб, тестени или макаронени изделия и сладкиши, защото те снижават нивата на серотонин и пречат на здравия сън. Всички тези продукти могат да бъдат заменени с овесени ядки или бисквити от овесено брашно, които благоприятстват лесното заспиване и непробудния сън.

Ползата от ядките

Отличен източник на здравословни мазнини, те са много полезни за сърцето, а и някои от тях /орехи, бадеми/ съдържат в състава си мелотонин – хормонът, регулиращ циклите на съня и събуждането. Ако си похапнете шепа от тях преди сън, със сигурност си купувате билет за дълбок, непробуден сън.

Млечни храни за добър сън

Например, такава е изварата, която е богата на аминокиселината триптофан, благоприятстваща повишаването на серотонин. Ако нивата на този химикал, синтезиращ се в мозъка се понижат, заспиването става по-трудно.

Чаша мляко преди сън

Топлото мляко преди заспиване просто е класика в подходите, търсещи най-благоприятните обстоятелства за бързо унасяне в сладки сънища. Не пренебрегвайте този метод единствено поради това, че изглежда прост. По-ефективен е отколкото предполагате.

Чаша чай 

Топъл, ароматен чай със сигурност ще ви настрои добре преди сън. Може да превърнете консумацията му в ритуал, няма да съжалявате за избора. Бързото заспиване става факт за сравнително кратък период от време. Най-подходящи билки са лайката, ментата, маточината. Може да използвате и други, според предпочитанията си.

One thought on “Кои храни помагат при случаи на безсъние?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *