5 здравословни навика, които ще ви вкарат бързо във форма

Зимата е красив сезон, но повечето от нас обичат да я гледат само през прозореца. Най-хубавото на лошото време е когато го прекарваме под пухкавото одеало с чаша горещ шоколад и маратон на любимия ни сериал. Все по-малко време прекарваме навън, разходките ни се скъсяват само до най-близкия магазин, а ходенето до фитнеса се превръща в екстремен спорт. Студът влияе на организма и ни кара да се чувстваме по-уморени, отколкото всъщност сме. За да се чувстваме здрави, по-енергични и в добра форма и тази зима, нека да започнем с 5 лесни и здравословни промени, които всеки от нас може да приложи в ежедневието си.

1. Не забравяйте закуската – тя зарежда организма за един страхотен старт на деня. Кафето ни събужда бързо, но изпиването му на гладен стомах може да предизвика неприятни спазми и най-добре е да го запазим за след хранене. В здравословната закуска влизат три важни елемента – протеин, въглехидрати и мазнини. Може да започнете с лесна рецепта – яйца на очи, извара и пълнозърнест хляб, а след това да експериментирате и с други рецепти.

2. Повече течности – дехидратацията води не само до козметични проблеми. Тя влияе пряко като забавя мозъчната ни дейност, води до главоболие и обща отпадналост. Обърнете внимание на приема си на вода – ако той е под 1.5 л, започнете да го увеличавате. В пиенето на вода има много ползи и една от тях е естественото изхвърляне на токсини. Може да опитимизирате хидратацията си и като приемате повече чай например. Топлият чай е изключително полезен и подправен с мед или канела, ще се погрижи за имунната ви система през сезона на вирусите, а и през цялата година.

3. Намалете вредните храни – едно здравословно меню не е нужно да е изготвено винаги от професионалист, за да е добро. Достатъчно е да започнем с малки стъпки, като наблюдаваме как ни влияят определени храни. Ако ни карат да се чувстваме подути, отпаднали или пък обратното – ни дават бърз прилив на енергия или ни пристрастяват – тези храни са вредни за нас. „Емоционалното“ хранене или когато ядем само защото нямаме какво друго да правим или задължителният чипс, без който филмът не е интересен, са едни от нещата, които трябва да избягваме.

йога
Редовните тренировки помагат за това да се чувстваме по-добре и по-здрави.

4. Повече салати и плодове – решение на много здравословни проблеми можем да намерим в природата. Несъмнено всеки един от нас има любим плод, зеленчук или различен вид билки и подправки, които използва ежедневно. Нека се замислим какво обичаме и да си го хапваме по-често. Например, ако не сте фен на салатите, може да опитате да подправяте повече храната си, като от време на време да добавяте различни зеленчуци. Доказано е, че лютивите подправки имат огромен положителен ефект върху нас, а и спомагат за стопяването на излишните килограми. Куркумата, черният пипер и джинджифилът са едни от тях. Фибрите, които се намират в плодовете и зеленчуците, забързват метаболизма ни и са чудесен избор, с който няма да сгрешим.

5. Тренирайте у дома – тренировките от собствения ви хол са ефективен и лесен начин за раздвижване и влизане във форма тази зима. В интернет може да намерите подходящите за вас – тези, които ще изпълнявате с удоволствие, защото все пак това е най-важното! Упражненията със собствено тегло и без добавени тежести ще ви активизират, а постоянството ще доведе до неминуеми положителни резултати и то постигнати от комфорта на вашия дом.

Автор: Мария Недева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *