Защо всички дами след 45 г. трябва да пият по 1 чаша кисело мляко

Любимото ни кисело мляко е сред онези класически храни, които са изключително полезни и в естественото си състояние, но въпреки това могат да се консумират и в комбинация с други продукти.

Най-важното е да избираме неподсладено кисело мляко, а дори и да е пълномаслено, то също е толкова здравословно. 

Известно е, че този уникален млечен продукт съдържа почти всички хранителни вещества, от които се нуждае тялото ни. Като съставка на много ястия, киселото мляко се използва много в кулинарията, но с него можем да си направим и различни напитки.

Специалистите препоръчват да се пие кисело мляко особено от хора над 45-годишна възраст.

С какво е полезно пиенето на кисело мляко?

Киселото мляко съдържа голямо количество витамини и пробиотици. Затова хората в зряла възраст трябва да го включат задължително във всекидневното си меню.

Сред многобройните ползи от киселото мляко са:

– улеснява работата на сърцето;

– подобрява храносмилането;

– укрепва имунната система;

– пази от остеопороза;

– регулира апетита.

Киселото мляко е все по-използван продукт за изгаряне на мазнини особено от жени над 45г., склонни към напълняване, поради навлизане в менопауза.

Ако обаче пиете само кисело мляко и то в големи количества, няма да получите нужния резултат, а може и да си навредите.

За възрастен дневната норма за прием на кисело мляко е не повече от 200-400 мл.

За да разнообразите малко всекидневната си диета, може да комбинирате киселото мляко с други съставки, които също са полезни.

Какви напитки с кисело мляко да си приготвим?

Има много здравословни продукти, с които можем да съчетаем киселото мляко за получаване на по-добър ефект.

  • Кисело мляко с ленено семе

Лененото семе съдържа много ненаситени мастни киселини и фибри. Можете да смелите на брашно семената  или да си купите готово смляно ленено семе.

Смесете 200 мл нискомаслено мляко с 1 с.л. смляно ленено семе. Разбъркайте добре и изпийте.

Лененото семе помага за намаляване на лошия холестерол и предотвратява риска от инсулт и инфаркт. Освен това приемът му облекчава симптомите на менопауза при жените.

Може да го замените със смляна елда, която ще помогне за прочистване на организма от токсини и ускоряване на метаболизма.

  • Кисело мляко с джинджифил и канела

Получената напитка ще има необичаен вкус, но ще помогне да нормализирате храносмилането си.

Смесете 250 мл кисело мляко с 1/2 ч.л. настърган джинджифил и щипка канела. Сложете с върха на ножа лют червен пипер за по-силен ефект.

Разбийте всичко с блендер , но и напитката и така е годна за пиене. 

Джинджифилът има свойството да намалява апетита, а канелата изчиства организма и помага за усвояване на храната.

  • Кисело мляко с червено цвекло

За напитката ще са ви нужни 250 мл кисело мляко, 150 г варено червено цвекло, 2-3 пера зелен лук и 1-2 стръка копър.

Смелете цвеклото, лука и копъра с блендер. След това ги прибавете към киселото мляко и разбъркайте добре. Ще получите изключително хранителна и полезна напитка.

Червеното цвекло съдържа диетични нитрати и холин, който е важен за метаболизма на мазнините.

Можете да откриете още много начини да разнообразите състава на своята млечна напитка. Но като основна съставка киселото мляко винаги ще ви носи ползите, които търсите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *