Диета с таратор и ставаме фиданки за морето

Диета с таратор – звучи може би странно, нали? Но съвсем не е така.

Летните горещини могат да бъдат много мъчителни и истинско изпитание за организма. Често само мисълта за предстоящата морска почивка помага да се справите с жегата, потенето и подутите крака. Ако обаче имате няколко килограма в излишък, дори и перспективата да се гмурнете в солената вода не ви успокоява, а ви напряга допълнително. Ето защо, сега е моментът да се справите с тях и да си дадете шанс да се насладите пълноценно на вашата почивка на морския бряг.

И не, няма да ви препоръчваме гладуване или гризане на моркови, а ще ви дадем идея как да свалите малко килограми, похапвайки си вкусно и подходящо за лятото ястие – таратор. Едва ли има човек, който да не обича комбинацията от мляко и краставица, разредена с леденостудена вода. Тя може успешно да притъпи усещането за глад, като в същото време ще укрепи организма ви.

Малко таратор и сме фиданки за морето – няма лъжа и измама

Основната съставка на таратора е киселото мляко. Този продукт е богат на калций, млечна киселина, цинк и витамини от група В. Краставицата е другата съставка на студената лятна супа. Тя не съдържа почти никакви калории, но пък придава страхотен вкус на таратора. И естествено – чесън. Вярно е, че миризмата му е силна и не всеки обича да го хапва, но пък в него се съдържат толкова полезни вещества. Естествен завършек на ястието са китка свеж копър и шепа орехи, благодарение на които вече  ще се насладите на едно гурме ястие. Копърът е безценен източник на съставки, които ще подобрят чревната перисталтика, ще ви отърват от стомашните проблеми и ще ускорят прочистването на организма от вредни баластни вещества. Избягвайте добавянето на олио и големи количества сол в таратора, за да ускорите процеса на загуба на килограми. Ако чувството на глад е много силно, хапвайте по една филийка пълнозърнест хляб с таратора на обяд и вечеря. 

Опитайте „тараторената” ни диета за поне две седмици и ще се усетите леки, здрави и бодри. Съставете си примерно меню, в което основните хранения за обяд и вечеря да включват таратор в количества, които можете да поемете и ви е приятно. За закуска може да заложите на любимите си мюсли, сварени яйца, каша от овесени ядки, смути или друг вид здравословна храна. Осигурете си и две междинни похапвания, които ще помогнат на метаболизма ви да работи на пълни обороти. Най-добрият вариант са 2-3 пълнозърнести бисквити, изпечени домашни сладки с овесени ядки, мед и плодове, диетични барчета с ядки и фурми, шепа сурови ядки.

Не забравяйте да пиете вода

Напомняме ви и за нещо много важно – водата! Приемайте поне 1,5 л. вода на ден и то по възможност топла. Така ще подпомогнете топенето на мазнините и ще дадете тласък на метаболитните процеси в тялото. Започвайте деня с чаша топла вода и след това през целия ден приемайте регулярно от живителната течност. Кафето и чаят са другите напитки, които са неразделна част от ежедневието ни. Ако не успеете да се откажете от тях, то постарайте се да ги приемате в техния натурален вид – без захар, мляко или сметана. Ако ви е трудно, за подслаждане използвайте лъжичка мед. 

Бъдете сигурни в ефекта от положените усилия с нашата диета с таратор. Вашето самочувствие ще се подобри и ще имате едно страхотно лято!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *