Как да отглеждаме чесън в домашни условия

Чесънът е често използван в кулинарията – в ястия и салати. Въпреки характерната си миризма, той е предпочитана подправка в много домакинства. Чесънът е познат много отдавна като природен антибиотик и носи доказани ползи за здравето.

Чесънът е мощен природен имуностимулатор. Той е богат на витамин С, витамин В6, калций, манган,  йод, селен, фосфор и др. Приемът му е изключително ефективен при кашлица, настинка, бронхит, дори и при пневмония. Може да се консумира с мед. Чесънът помага и в борбата със сърдечните заболявания. Той помага за намаляване на холестерола и за предпазване от атеросклероза. Освен това приемът на чесън намалява кръвното. Сместа от чесън, лимон и мед е ефективна при исхемична болест и укрепва сърдечния мускул. Чесънът може да се използва дори при ракови заболявания – рак на простатата, на стомаха, на гърдата, на пикочния мехур, на дебелото черво и др. Изследванията показват, че приемът на чесън помага за намаляване на размерите на туморите. Чесновите люспи могат да се използват при лунички, петна, бръчки, пъпки и други кожни проблеми.

Много домакини отглеждат в саксии зеленчуци, плодове и подправки. Нека видим как и кога трябва да засадите чесънът. Той е непретенциозен, така че отглеждането в домашни условия е сравнително лесно. Той може да се засажда няколко пъти в годината – през февруари, март или октомври. Чесънът се засажда в съд с няколко дупки, така че да може да се отрича излишната вода. Подходяща почва е глинестата. Преди да засадите чесъна, скилидките трябва да покълнат. За целта намокрете памук и сложете скилидките в него. След няколко дни започнете засаждането.

За засаждането са необходими две глави чесън. Скилидките се засяват на разстояние 10 см една от друга. Преполиването не се препоръчва. Саксията трябва да стои на място, пряко огряно от слънцето. Почвата трябва да се поддържа влажна.

Ако правилно се грижите за чесъна, след два месеца можете да очаквате резултатите от труда си.

Лекарите съветват консумацията на чесън да бъде умерена. Приемът на по-големи количества може да бъде вреден. Децата могат да консумират до ½ скилидка на ден, докато при възрастните количеството може да бъде до няколко скилидки на ден.

По статията работи: Катя Благоева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *