Освежаващи пролетни салати за всеки ден

Все по-близо сме до настъпването на пролетта. С нея идва и времето да консумираме любимите си пролетни салати. Те са освежаващи, вкусни и напълно според сезона. Оставяме на вашето внимание няколко предложения, които най-вероятно ще ви харесат.

Копривена салата „Пролет”

Копривата е много полезна за здравето. С високото си съдържание на желязо тя пречиства кръвта и подсилва организма, укрепва имунната ни система. Особено през пролетта младата коприва изобилства от витамини и действа освежаващо.

Известни са многобройни рецепти за ястия с коприва – бульони, супи и дори баници. Но сега ние ви я предлагаме като щедра пролетна салата.

Продукти

■ 300 гр. млада коприва

■ 1 кофичка цедено кисело мляко

■ 1 чаена чаша смлени орехи

■ 100 мл. зехтин / олио

■ черен пипер на вкус

■ сол на вкус

Начин на приготвяне

Копривата се прекарва стрък по стрък през вряла вода само да се попари. Изцежда се хубаво от водата и след като изстине, се реже на ситно.

Към нея се прибавят смлените орехи и киселото мляко. Добавя се малко зехтин или олио, черен пипер и сол на вкус.

Всичко се обърква добре и пролетната салата е готова. Сервира се леко охладена. Обича твърд алкохол.

Райска салата

Необходими продукти за 4 порции:

♦ 200 гр. картофи

♦ 1 морков

♦ 1 парче целина

♦ 100 гр. карфиол

♦ 100 гр. зелен фасул

♦ 2 домата

♦ 1 краставица

♦ 1 зелена пиперка

♦ 1 глава кромид лук

♦ 200 гр. шунка

За соса:

● 1 чаена чаша кисело мляко

● 1 с. л. горчица

● сол на вкус

● оцет на вкус

● млян черен пипер на вкус

● 1 с. л. зехтин

Приготвяне

Картофите, морковът, целината, карфиолът и зеленият фасул се нарязват на кубчета и се варят в подсолена вода, докато омекнат.

Отделно се приготвя сосът:

Доматите, краставиците, пиперката, лукът и шунката се нарязват на малки парченца. Прибавя се киселото мляко, горчицата, сол, оцет, черен пипер и зехтин.

Накрая се добавят сварените и отцедени от водата зеленчуци. Цялата салата хубаво се обърква и е готова за консумиране.

Подготви: Гана Василева

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *