УСПЕШНА

Аля Икономова и „Жените, които ни вдъхновяват“

Аля Икономова все още няма 30 години, но животът ѝ вече тече на пълни обороти. Магистър по право, Аля намира истинското си призвание в предприемачеството. Днес тя е основател на бранда Balli Go, предлагащ CBD (канабидол) продукти от най-високо качество. 

Животът на Аля Икономова преминава през градове като Варна и Санкт Петербург, а в даден етап тя е управител на две от най-разпознаваемите заведения в София – Carrusel и Beach Bar. С Balli Go обаче тя отваря една напълно нова страница в биографията си.

Наскоро ви разказахме за специалната кампания на Balli Go, която цели да подчертае силата и предприемчивостта на българските жени. Ще бъдат отличени множество „огнени“ дами, които са на мнение, че могат сами да постигнат живота, за който винаги са мечтали. Защото силата на жените става все по-голяма, включително и в България. И това може само да ни радва!

Разкажи ни как се случи преходът от юридическо образование към козметика с коноп?

Може да се каже, че завършването на магистратура по право беше по-скоро „между другото“ на всички останали мои дейности. Основното ми занимание винаги е било работа по заведения и организиране на мероприятия, а право завърших, защото е семеен поминък и исках родителите ми да са спокойни, че имам такова образование. Работех в различни заведения близо 13 години, което, както можете да се досетите, неимоверно се отразяваше на външния ми вид и на здравето. Затова винаги съм търсела подходящи продукти, с които да се грижа за себе вътрешно и външно, но винаги съмм изпитвала трудност да намеря такива. От там се зароди любовта ми към козметиката и добавките.

По време на COVID-19 кризата, когато браншът, в който се развивах, бе изправен пред огромно предизвикателство, аз успях да си почина и да се отдам на хобито си, а именно – да си забърквам домашни козметични продукти. На шега започнах да качвам своите „произведения“ в социалните мрежи и докато се усетя, няколко познати и приятели си бяха поръчали от мен, което в последствие прерасна в още поръчки, докато в един момент не можех да смогна. Тогава седнах да проуча по-подробно въпроса за стартиране на бизнес с козметични продукти, разписах бизнес план, кандидатствах за финансиране, намерих правилните партньори, от които да зареждам висококачествените си съставки и останалото е история.

Изборът на CBD не беше никак труден, предвид, че имах опит с него преди да стартирам Balli Go. Като човек с много нарушен режим и подложен на изключително висок стрес, това беше единствената добавка, която нямаше негативен успиващ ефект, след като я пия. А когато започнаха да излизат клинични проучвания, свързани с ефектите върху кожата, беше ясно, че трябва да фигурира и в първата ни линия продукти.

Аля Икономова

Разбрахме, че се занимаваш с много и различни дейности. Как успяваш да постигнеш баланса между тях и достатъчни ли са ти 24 ч. на ден?

Крайно недостатъчни са ми тези 24 часа. Но пък разви у мен две много ценни качества – да бъда по-търпелива и да приоритизирам ангажиментите си. Когато времето те притиска, имаш две опции: да се паникьосваш или да се фокусираш върху задачите, които имат най-голямо значение за развитието на бизнеса ти. За да се случи това, разбира се, преди това е необходимо да имаш изградена ценностна система, на базата на която развиваш бизнеса и себе си. Оттам нататък проблемите не са проблеми, а се превръщат в ситуации, които просто искат здрав разум и някой друг съвет от по-опитни от теб хора.

Баланс постигам като слушам тялото и ума си. В дни, в които се усещам по-енергична, се раздавам максимално и работя до последно, а когато съм изморена, го карам по-леко, без да се самолинчувам, че не съм свършила всичко, което искам. Не вярвам в 5-дневната работна седмица, нито в 8-часовия работен ден. Аз просто не функционирам адекватно така. Има месеци, в които 28 от 30 дни съм адски продуктивна, има други, в които далеч не е така. 

Всъщност, наскоро започна една нова твоя инициатива – как ти хрумна идеята и смяташ ли, че ще пожъне успех? Разкажи ни повече за 3-месечната поредица “Жените, които ни вдъхновяват”, на която имаме удоволствието да бъдем медийни партньори.

Не бих нарекла инициативата „моя“, а по-скоро е на целия екип на Balli Go. Непрестанно говорим за тези непримири, борбени и дейни жени, около които се върти целият бранд и на които са посветени продуктите ни. В един момент осъзнахме, че е редно освен да говорим за тях, и да ги покажем и да дадем възможност да разкажат исторята си. Когато започнахме работа по „Жените, които ни вдъхновяват“ стана ясно, че всички гравитираме около едни и същи предложения, които така или иначе имат непрестанно изяви в медийното пространство. Така се зароди концепцията да включим предложения и от нашите читатели, за да можем да имаме наистина богата и разнородна палитра от вдъхновяващи жени.

Кампанията представлява поредица от интервюта на успешни български жени, които служат за пример и вдъхновение. В тях ние ще им задаваме въпроси свързани с тяхната сфера на дейност, за това как успяват да се погрижат за себе си, за това какво ги тормози в съвременния свят, мнението им по ключови въпроси в българското общество и подобни. Спецификата на кампанията е, че жените, които ще интервюираме няма да са само такива, предложени от нашия екип, но и всички, които искат да вземат участие, могат да го направят. Всеки месец ще пускаме по един пост в нашите социални мрежи, където ще събираме предложения за вдъхновяващи жени и ще избираме по четири всеки месец, които да интервюираме. 

Кампанията стартира на 16 август и приключва на 30 ноември, а всеки вторник ще излиза по едно интервю с жена-вдъхновител. В края на кампанията ни ще зарадваме две дами с продукти на Balli Go – нощната гел-макса “I HAVEN’T SLEPT IN YEARS” и CBD масло 5% of CHILL.

Аля Икономова

Същината на самия бранд приковава вниманието – ти имаш за цел да вдъхновиш всички жени, които се докоснат до Balli Go. Но кое е това нещо, което вдъхнови теб и продължава да те вдъхновява?

Аз съм бунтар по природа и това е може би най-любимото ми качество – никога не съм се примирявала с общоприетите норми, които са нарушавали моите разбирания за живота. Разбира се, винаги съм била порицавана за това, особено като дете. Това неимоверно доведе до много турболенции в живота ми. Много лесно вътрешния ти глас може да бъде заглушен от външни влияния и мнения, и се изисква една по-специфична сила, с която да не позволиш на това да деформира принципите и интуицията ти до степен, че не живееш своята истина. Именно поради тази причина, изключително много се вдъхновявам от жени, които са верни на себе си и следват пътя си неизменно. 

Друго нещо, което много ме вдъхновява, е когато видя жена, която приветства успеха и вярва, че го заслужава. Забелязала съм, че масово жените се чувстват некомфортно от заслугите за собствените си постижения, и е истински вдъхновяващо, когато видиш дама, която уверено приема това, което и се случва.

Защо точно Balli Go? Какво символизира името и по какъв начин го свърза с „Жените, които ни вдъхновяват“ ?

От самото създаване на Balli Go имаме за цел да споделяме стойностна информация на нашите потребители, с която да взимат информирано решение, когато избират правилната козметика. Именно затова създадохме секция „речник съставки“ на сайта си, в която синтезираме функциите на отделните съставки. Имаме огромна библиотека относно CBD, THC и канабиса, в която потребителите могат да се запознаят с пълната информация за историята и произхода им, както и клиничните проучвания, от които сме извлекли информацията. Най-малко внимание обърнахме на името на бранда и папката в Google Drive дълго време се казваше именно така. В един момент с целия екип осъзнахме, че това име много ни харесва и абсолютно отговаря на енергията, която искаме да излъчва – дръзко и над нещата. В известен смисъл, може да се каже, че приоритет ни беше да се погрижим за здравето на бизнеса, а не толкова за красотата на маркетинга. И самото име доста го показва. 

Жените, които ни вдъхновяват са също такива – за тях е приоритет съдържанието, а външната обвивка е само бонус, който не определя същността им. 

Аля Икономова

Ще интервюираш ли някои от своите „идоли“? А ще разкриеш ли поне една твоя вдъхновителка за любопитните читатели?

Избягвам да си създавам идоли. Когато идеализираш някой прекалено, това означава, че нямаш реалистична представа за него. Именно на това се крепи цялата кампания – да покажем, че тези успешни жени са също хора, които имат своите силни и слаби страни и далеч не се притесняват да ги покажат.

Един такъв човек е Оля Антонова – моя добра приятелка и истинско вдъхновение за жена, която не се спира пред нищо. Тя е управляващ съдржуник на българското малиново вино „Трастена“, създателка на най-голямото стендъп комеди шоу в България и истинска бунтарка. В един момент тя е горе на семейната им хижа Тръстеная, бере малини, посреща гости, гони кравите от полето, а в следващия момент е в зала 1 на НДК, която прелива, и разказва потресаваща история от живота си, на която всички се заливаме от смях. Тя е абсолютна кралица. С Оля мога да водя едновременно разговор как да оптимизирам финансовите си показатели за годината и кой е последният вибратор, който и е допаднал най-много. 

По какъв начин мислиш, че ще въздействат личните истории на тези жени? Смяташ ли, че е възможно създаването на една взаимноподкрепяща се общност от дами след тази кампания?

Основната ни цел е да зададем на жените реалистични представи за успех и красота. Успехът има множество измерения и форми, именно затова отворихме кампанията за предложения от всички. Това ще покаже колко разнообразни могат да бъдат вдъхновяващите истории. Освен това, ни се иска да покажем, че тези жени също са изправени пред своите трудности, но имат своите начини и стимули да ги преодолеят. Целим да покажем истински истории.

Би било чудесно, ако наистина успеем да създадем подобна общност, но това изисква много повече от една кампания. Общност се гради с години работа и оправдаване на доверие. Нещо, което е изключително трудно за козметичен бранд, имайки предвид, че най-големите проблеми свързани с нереалистични представи за красота, идват именно от такива. Ще работим много сериозно по този въпрос и се надявам един ден наистина да имаме изградена такава общност. 

Аля Икономова

Имаш ли човек, ритуал, цитат, който те мотивира, когато си неуверена? Какво би посъветвала нашите читатели в такава ситуация?

Имам два основни ритуала – манифестирам и благодаря. Манифестирам сутрин, за да се подготвя за деня, като обичайно се случва докато нанасям ежедневната си грижа за кожата. Гледам се в огледалото и изричам на глас всичко, което искам да ми се случи и всичко, което искам да бъда. Изключително мощно действие има подобен ритуал, особено, когато се гледаш сам в очите. Вечер ми е любимото време, когато отмивам деня от себе си и нанасям нощната си грижа. Тогава благодаря на себе си, затова че непрестанно полагам усилия и на Вселената, за всичко, което ми се е случило и ми е дала. И при манифестирането, и при благодарността, е важно наистина да изпитваш тези емоции отвътре, за да имат ефект, а не просто да се произнесени думи.

В по-тежките моменти сядам и пиша на лист хартия всичко, което ми минава през главата. После го прочитам и някак си осъзнавам, че нещата не са чак толкова зле, колкото си ги представям. Когато имам да взимам важно решение винаги пиша „за“ и „против“, това много ми помага да имам по-широк поглед над нещата. Спортът също е неизменна част от живота ми и ми помага много да балансирам ум и тяло.

Можем ли да измерим успеха? Как ще подберете жените, които да участват в кампанията? Само трупането на материални блага ли е индикация за успех?

Успехът е изключително абстрактно понятие, но в нито едно от неговите измерения не фигурират материалните блага като критерий. Или поне не по нашите разбирания. Казвайки това, трудно бихме могли да измерим успеха, за всеки това е строго индивидуално. 

Основният ни критерий ще е историята, която ще бъде разказана заедно с предложението. Когато дамите отбелязват или споделят коя жена ги е вдъхновила, ще очакваме да чуем историята, която стои зад това, за да можем и ние да почувстваме това вдъхновение. 

Няколко завършващи думи – какво ще кажеш на читателите, за да ги приканиш да се включат в инициативата?

Искам да споделя, че в България има страхотни жени, които са истинско въплъщение на жественост, борбеност и непримиримост. Има една специфична магия, която витае около българската жена, която е пропита с много история и мистичност. Бих била изключително щастлива и благодарна, ако се включат повече дами (а защо не и господа) с предложения именно за такива жени, които ги стимулират да бъдат по-добра версия на себе си. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *