Снекинг с домати – здравословната алтернатива

Стремежът към балансиран начин живот оказва влияние на много сфери от живота ни и променя хранителните навици на все повече хора в световен мащаб. Много от нас често се чудят как да организират натовареното си ежедневие, без да правят компромиси с пълноценното хранене. Това е една от причините за появилата се тенденция в храненето, която наричаме „здравословен снекинг“.  

Необходимостта от полезни за здравето навици в начина ни на живот стана особено осезаема напоследък. Все по-голяма част от хората осъзнават значимостта на храненето за цялостното ни благосъстояние и жизненост, и избират продуктите в кошницата си не само по вкус, а и с мисъл за здравословния баланс. Според проучване на Британския медицински журнал (BMJ) от 2019 г. петте навика – поддържане на умерено тегло, 30 минути упражнения на ден, ограничена консумация на алкохол, здравословна диета и отказ от тютюнопушенето – могат да увеличат живота ни без хронични заболявания с до 10 години. Резултатите показват, че жените с четири от пет здравословни навика водят живот без хронични заболявания до 84 години, за разлика от тези без нито един здравословен навик, за които тази възраст е 74 години. Пълноценното и разнообразно хранене е сред основните фактори, които оказват влияние върху тези показатели. 

Претовареният от служебни, семейни и социални ангажименти график на модерните градски хора изяжда от времето им за традиционен обяд или вечеря.  Междинните закуски (снекинг) са удобен и лесен начин да си набавим необходимото разнообразие от хранителни вещества. Малкото похапване между основните хранения може да предотврати прекомерното огладняване и съответно преяждането на обяд или вечеря. Ключът е да погледнем отвъд някои традиционни, но не толкова полезни решения на този проблем и да изберем здравословната алтернатива. С малко планиране и предварителна подготовка на продукти за здравословен снекинг, успешно ще се възпрем от посягане към масово разпространените по-вредни възможности, а балансираното количество на междинното хранене може да ни освежи по средата на деня или да възстанови силите ни след тренировка. 

снекинг домати

Много популярен избор за здравословен снекинг в страните от Западна Европа и не само са различните видове чери домати. Познаваме ги като целогодишно вкусна съставка на различни свежи салати. Малко известен факт у нас, обаче, е че по света са сред най-популярните продукти за междинно хранене на деца и възрастни. Те могат да се хапват измежду другите ежедневни дейности или докато завършваме задачите си пред компютъра. Основно тяхно предимство за лятото е, че не изискват съхранение в хладилник. Точно обратното – в хладилника губят част от аромата си. 

Всички видове чери домати са предпочитани заради мини размера им и удобството, че не изискват предварителна подготовка. В българската търговска мрежа вече има и богато разнообразие от произведени у нас дребни специални домати – т.нар. Бейби Плъм домати, чиято форма наподобява слива. Най-разпознаваем е сортът Суител –  хрупкави малки червени домати с балансиран вкус и тънка обвивка. Други представители на вида Бейби Плъм са Бамано и Иворино. Бамано ще познаете по оранжевия цвят и по-сладкия вкус, а Иворино са месести, продълговати сладки жълти мини доматчета. Кумато доматът, който прави впечатление със специфичното си оцветяване в нюанси на тъмно зелено и тъмно червено до златисто кафяво, също има мини вариант, който вече се произвежда и предлага в България. Неговият вкус е по-интензивен и сладък, в сравнение с повечето домати. 

снекинг домати

Чери доматите са подходящи за междинно хранене на цялото семейство. Опаковани в кутия за обяд, децата могат да ги консумират на една хапка вкъщи, в колата, в училище, в занималнята, на плажа или по време на излет сред природата. Със сигурност ще привлечете любопитството им, ако направите микс от червени, оранжеви и жълти мини доматчета. 

Освен с вкусовите си качества, чери доматите се отличават и с по-висока концентрация на антиоксиданта ликопен, в сравнение със стандартните сортове домати. Ликопенът оказва благоприятно влияние върху редица системи в човешкия организъм, включително сърдечно-съдовата и имунната системи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *