Проф. Байкова обясни защо да отслабваме с моно диета

Проф. Донка Байкова е един от най-известните диетолози и специалисти по хранене у нас. Тя разполага с дългогодишен опит и е успяла да помогне на хиляди българи да открият оптималното за тях тегло. Днес тя е преподавател по хранене и диететика в Медицинския университет в София. Проф. Байкова е провела множество специализации по здравословно хранене в държави като Германия, Унгария и Словакия. Заместник-председател е на Българското научно дружество по хранене и диететика.

Донка Байкова даде интервю пред в-к „Монитор“, в което разкри някои важни детайли по отношение на отслабването. Тя заяви, че бързите и рисковани диети, които хората най-често предприемат в началото на лятото, не са полезни за тяхното здраве.

„Като експерт, лекар и университетски преподавател по диететика и хранене заявявам, че бързи безвредни диети няма. Когато човек чуе или прочете за такова нещо, не бива да се втурва, а да помисли и да се консултира с медик. За отслабване трябва да се мисли по-отрано, а не месец преди морето. Аз препоръчвам т. нар. диета „зиг – заг“. Това означава да се започне с няколко дни, 2-3, с нискокалорийно хранене. Така организмът започва да се подготвя, за да не бъде подложен изведнъж на стрес, когато се започне диета. В тези дни човек трябва да спре да консумира банички, тестени изделия, мазни храни, колбаси и да премине към натурални храни. По броя на храненията, те трябва да са толкова, според това, колко са специфичните нужди на всеки един, което зависи от режима му на работа и живот. С количествата не трябва да се прекалява. Не бива да се пропускат закуската, обедът и вечерята, като са необходими и две междинни хранения, за да не изяде човек всичко от хладилника, когато му дойде време за хранене“, обясни проф. Байкова.

Тя разкри, че моно диетата е една от диетите, които са модерни в днешно време, но същевременно са и безопасни за здравето.

„Монодиетите са актуални и приложими. Моно диета означава един ден въглехидрати, втори ден плодове и зеленчуци, за да бъде изпълнен балансът. На третия ден следват белтъците, а след него отново плодове и зеленчуци. Този режим може да се повтори дванадесет дни“, обясни проф. Байкова.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *