ЗДРАВЕ

Грози ни тази болест, ако спим по-малко от 6 часа на нощ

Отдавна учените са доказали, че недостатъчният сън се отразява зле на организма ни. Освен че се чувстваме постоянно уморени, слаби и ни боли глава, рискуваме да увредим сериозно здравето си.

До какви последици води липсата на сън?

Едни от най тежките последици поради липсата на поне 6 ч. сън в денонощието, е развитието на исхемична болест на сърцето.

Това е установил след изследване екипът на проф. Пол Гринграс от „Кинг колидж” в Лондон.

След проучване на 2 000 възрастни британци, проследявайки техните медицински показатели, проф. Гринграс стига до извода, че 40% от тях спят по-малко от 6ч.

От всички участници само 17% спали 8 ч.

Оказало се, че тези, които спали по-малко, имат по-лош холестерол и в по-голяма степен са застрашени от инфаркт, инсулт и високо кръвно налягане.

Дори само ако една нощ не си доспим, това може да доведе до покачване на килограми, загубена мускулна маса и отслабена памет.

Проф. Гринграс твърди, че недостатъчният сън уврежда човешката ДНК така, както лошото хранене, стресът, тютюнопушенето, алкохолът и наркотиците.

Как може да си осигурим повече сън?

Той препоръчва за здрав сън да се движим повече, да консумираме подходящи храни, но не и преди лягане, и да спим на по-хладно.

Други полезни съвети за по-лесно заспиване и по-здрав сън са добрият матрак, липсата на светлина и всякакви електронни устройства в спалнята, увеличаване приема на магнезий и лягане по едно и също време.

Съвременният човек е подложен на напрежение и всекидневен стрес, спи по-малко, за което пречи дори и изкуственото осветление, заляло градовете вечер.

Тази тревожна тенденция за увеличаване на хроничното безсъние или т.нар. инсомния, се засилва.

Важно е всички да разберем, че здравето ни зависи от количеството и качеството на нашия сън.

И още нещо – учените твърдят, че на сутринта по-добре се чувстват „чучулигите”, а не „совите”.

С други думи, ранното лягане и ставането рано сутрин зарежда организма ни с енергия за целия ден.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *