Как трябва да се храни жената след 40 години, за да бъде слаба

Когато жената прехвърли 40 години, в нея настъпват много промени, които тя първоначално не осъзнава напълно. Но те са факт, който се отразява на цялото й светоусещане и на всичко, което прави.

След 40 се изморяваме много по-бързо, все по-често не ни достига жизнена енергия. Това е периодът преди менопаузата, когато се отключват много хронични заболявания.

За съжаление, никой не е в състояние да спре времето. Стареенето е нещо неизбежно и необратимо. Много процеси в организма се забавят, натрупват се излишни килограми, няма я онази жизненост и лекота от младостта. Стресът също си казва тежката дума.

Нужни са по-отговорни грижи за здравето и за външния вид. След като надхвърлят 40 години, много жени рухват преждевременно и заприличват на застаряващи лелки.

В никакъв случай не бива да се изоставяте и занемарявате. Ето няколко тайни за подмладяване на организма. За това не са нужни много усилия. Просто трябва да сложите някои акценти в хранителните си навици.

Не вечеряйте след 19,00 часа

Доказано е, че който вечеря в късните часове, е по-склонен да вдига кръвно, трупа лош холестерол, развива диабет и страда от затлъстяване. Яденето късно вечер пречи на добрия сън, натоварва сърцето и храносмилането, предизвиква още куп неразположения.

Последното хранене за деня в 19,00 ч. вече трябва да е приключило и до сутринта не бива да се яде нищо повече. Ако на 20 години не сме спазвали правилото, то на 40 е крайно наложително да се придържаме към него.

Подсилете метаболизма

Всички химични процеси в организма образуват нашия метаболизъм. С напредването на възрастта той започва да се забавя, което води до наднормено тегло.

Ето защо е важно никога да не се преяжда. Яжте често, но по малко.

Включете повече цветни зеленчуци и плодове в менюто си. Похапвайте боровинки, червено цвекло, лилаво зеле, череши и др. Така ще си набавяте антоцианин – антиоксидант, който стимулира мозъка и сърцето.

Редовно яжте риба

За да сте по-здрави и да се чувствате добре, консумирайте риба 2 – 3 пъти седмично. Тя съдържа омега-3 мазнини и витамин Д. Те са естествена профилактика срещу сърдечните и раковите заболявания, срещу високото кръвно и диабета. Също така са полезни преди и по време на менопаузата.

Рибата и другите морски дарове са гаранция за жизненост и по-добър тонус.

Гответе по-често леща

Наблегнете на лещата и я превърнете във ваша предпочитана храна. Тя изобилства от фибри, фолиева киселина и селен – антиоксидант, който укрепва имунитета на щитовидната жлеза. Лещата помага на сърцето, засилва паметта, преборва лошия холестерол. Освен всичко друго тя е изключително подходяща за отслабване.

Хапвайте си ядки

Известна е ползата от ядките за стимулирането на мозъка. Те притежават антиоксиданти, които предпазват клетките на организма, намаляват лошия холестерол, укрепват работата на сърдечносъдовата система. Ниското им съдържание на въглехидрати ги прави подходящи за различни диети.

Дайте шанс на добрите бактерии в организма си

С напредването на възрастта храносмилателната система започва да среща все повече затруднения. Затова трябва да помислим и за здравето на червата, поддържайки добрите бактерии. Редовното ядене на кисело мляко, маслини, кисело зеле, кисели краставички ни зарежда с пробиотици, които се грижат за стомаха. Така се предотвратяват редица гастроентерологични заболявания.

Купувайте си пълнозърнести храни

Пълнозърнестите семена са носител на витамин В, калий, магнезий, фибри. Пълнозърнестите храни облекчават храносмилането, оказват добро влияние на сърцето, възпрепятстват затлъстяването и развитието на диабет тип 2.

Свикнете да си купувате пълнозърнест хляб, пълнозърнест кафяв ориз, пълнозърнест сусамов тахан. Така ще си набавяте повече енергия и ще се чувствате по-млади.

Подготви: Гана Василева

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *