Захранване на бебето – с какво да започнем?

Захранването на бебето е една от най-важните стъпки при отглеждането му. Въпреки многото източници на информация и изследвания, има много и различни методи за захранване. Затова тук представяме най-разпространените от тях.

1.Захранване със зеленчуци

Захранването със зеленчуци е особено разпространен метод. Изборът на зеленчук е почти изцяло ваш – тиква, картоф, морков. Те се използват като първи при захранването, защото съдържат повече влакнини, а въглехидратите в тях са по-лесно усвоими – близки до тези в кърмата. Най-интересният вариант тук е сладкият картоф. Той е често срещан при захранването, но много родители се притесняват това да не доведе детето до афинитет към сладкото. Спокойно, кърмата ви също е сладка и това ще се хареса на вашето бебе без да му вреди.

2.Захранване с безглутенови каши

Освен вкусни и приятни за бебето, кашите са много полезни за стомаха му, за растежа и развитието му. Най-добре е да се започне със зърнени безглутенови каши, които са богати на желязо. Те могат да бъдат от ориз, просо, елда и др. Хубаво е да се започне със зърнената култура, с която вече детето е запознато – майката я е приемала по време на бременността. В началото е възможно да ги приготвяте с кърма или мляко за кърмачета.

3. Захранване с месо

По нови изследвания на Департамента по педиатрия към Медицинския университет в Колорадо е добре месото да бъде от първите храни, с които да се захрани бебето. В по-късните месеци детето успява да извлече все по-малко желязо от кърмата и се налага да има неин заместител. Месото е натурален източник на цинк и желязо, който ще помогне на бебето да бъде здраво. Според изследванията им, най-добре е да се започне с птиче месо, след това риба – бяла риба за предпочитане, а най-накрая да се премине към червените меса – свинско, телешко.

4. Захранване с плодове

Най-разпространеният плод за захранване е ябълката. Тя съдържа оптимално количество въглехидрати, витамини и минерали. Ябълката се отличава със съдържание на пектин, който почиства кръвоносните съдове. Възможно е да се започне с авокадо, въпреки че това е сравнително скъп плод на нашия пазар. То съдържа голямо количество “полезни мазнини“. Наред с тези плодове се нареждат синята слива, крушата и банана, който е особен плод и трябва да се приема без обработка.

Според Световната здравна организация е необходимо да се ръководим от следната схема:

  1. Безглутенови зърнени каши
  2. Зеленчуци
  3. Плодове – под формата на пюре
  4. Месо
  5. Плодове и зеленчуци – 100% плодов сок

Вече сте запознати как да захранвате своето бебе, така че, заемайте се. С тези препоръки и правилно захранване детето ви ще бъде силно и здраво.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *