Кои са най-полезните спортове за здраво сърце? Съвети от д-р Камен Каменов

За предпазване от сърдечни заболявания, подобряване на общото здравословно състояние, за тонус и енергия, активните физически спортове са от съществено значение.

Спортните дейности оказват положителен ефект на сърцето и сърдечно-съдовата система. Ако страдате от сериозно сърдечни и съдови проблеми, преди да започнете какъвто и да е вид спорт, консултацията с добър кардиолог е задължителна.

Извършването на профилактични прегледи е силно препоръчано при хора с фамилна обремененост за сърдечни заболявания.

След 35-40 год. възраст е важно ежегодно да се правят кардиологични изследвания на сърце.

Направете си преглед на сърце за предпазване от развитие на сърдечни заболявания след определена възраст.

При наднормено тегло, например, сърцето и съдовете се натоварват допълнително, което влошава общото физическо състояние, и уврежда сърдечно-съдовата система.

Спортът и ползите от него за сърцето?

здраво сърце

Редовната ежедневна физическа активност се отразява положително на работата на сърцето.

Дори по-кратките активни дейности от 30мин. дневно носят ползи за сърцето.

Прочетете още за: Кои са най-добрите упражнения за здраво сърце

Спортове, които влияят добре на сърцето са:

  • плуване
  • колоездене
  • аеробни упражнения
  • тичане
  • каране на велоергометър

Защо плуването е полезно?

здраво сърце

Плуването се препоръчва за профилактика на сърдечно-съдови заболявания, подобряване на състоянието на сърцето и кръвоносните съдове.

Плуването няма противопоказания и възрастови ограничения. Освен че повишава еластичността и свиваемостта на кръвоносните съдове, то подобрява състоянието на венозната стена и спира развитието на разширени вени.

Колоезденето подобрява здравето на сърцето 

д-р Камен Каменов

Редовното колоездене може да предотврати сърдечни пристъпи.

При хората, които ходят на работа с колело, рискът от развитие на коронарна болест на сърцето е занижен.

Аеробни упражнения за здраво сърце

здраво сърце

Аеробните упражнения увеличават дишането и сърдечната честота, те са известни още, като сърдечно-съдови или кардио упражнения.

Тези упражнения ще укрепят сърдечния мускул и ще помогнат за намаляване на други рискови фактори, като наднормено тегло, висок холестерол и високи стойности на кръвна захар.

Тичане

тичане

Лесен и ефикасен начин за кардио тренировка.

Кардио тренировките помагат на сърцето да бъде здраво и да функционира правилно.

Ако не сте се занимавали с тичане досега, в началото започнете с тренировка от 15 минути, след това можете постепенно да увеличете натоварването.

Тичането е най-доброто средство срещу хипертония, то поддържа тонуса и подобрява кръвообращението.

Положителните страни от тичането са много.

Укрепва сърцето, увеличава броя на червените кръвни клетки и капилярите.

Тренировки с велоергометър

д-р Камен Каменов

Ефективен метод за увеличаване на сърдечно-съдовата издръжливост. Велоергометърът е добър избор за кардио тренировка.

Тренирането на велоергометър понижава значително “лошия” холестерол, нормализира кръвното налягане и гарантира ефективна работа на сърцето.

В МЦ „Орто Пункт“ в София работят опитни специалисти с дългогодишна практика и стотици доволни пациенти.

Не се колебайте, свържете се с нас, направете преглед на сърцето си! Очакваме Ви!

Прочетете още: Как да предотвратим сърдечно-съдови заболявания

Защо е важна профилактиката на сърцето

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *