Мъже срещу жени: кой какво и колко пазарува

По темата за различията между двата пола има написани редица научни статии и литература. Според автора на „Мъжете са от Марс, жените – от Венера“ те не се ограничават единствено в биологичния аспект, а се разпростират в почти всяка друга сфера – приоритизиране, взимане на решения, мотиви и действия. Особено голям дял от излседванията на различията са съсредоточени върху навиците на пазаруване, тъй като това е от значение за маркетолозите. Темата е повод за противоречия в семейството, защото в повечето случаи двете страни имат несъвместими шопинг навици.

Според изследване, поръчано от MasterCard, жените харчат по-малко за дребни покупки, докато мъжете отделят доста по-голяма сума, за да си доставят лично удовлетворение. 50% от жените пазаруват, без да имат нужда, 30% от мъжете правят същото. И двата пола чувстват вина след като си позволят да се поглезят веднъж месечно.

По принцип господата пазаруват предимно стоки с практическа стойност, докато техните половинки обичат да имат колекция от красиви вещи. Сред любимите стоки на жените са дрехи, аксесоари и храна, а мъжете са по-склонни да се сдобият с нов смартфон, лаптоп или машинка за подстригване. Също така част от тях са готови да се разделят със сериозна сума в името на хобито си.

Начините на пазаруване на нежния и силния пол също се различават в голяма степен. Господата предварително набелязват своята „жертва“, отиват в най-близкия и удобен магазин и го купуват или избират подобно на него в рамките на не повече от 15-20 минути. За дамите шопингът е цял ритуал, който носи емоционална стойност и за мнозина има терапевтичен ефект. Те взимат със себе си близка приятелка и обикалят магазините в центъра на града или минават през един-два мола преди да харесат правилните вещи. Често се отклоняват от първоначалния шопинг план или излизат без конкретна цел или списък.

Българските мъже прибягват до кредити най-често при закупуването на автомобил, а дамите вземат заем за образование и празненства. В България и двата пола предпочитат да се допитат първо до небанкова институция, ако обстоятелствата го позволяват. Чрез кредит от СИТИ КЕШ потребителите могат да избегнат дългите административни процедури и да получат най-добрите условия.

Жените са по-склонни да си изберат обувки, дрехи и козметика онлайн, докато мъжете предпочитат да пробват на място и тогава да решат. Сред мъжете е също толкова разпространено онлайн пазаруването, но предимно на техника (66%) и почивки (43%).

Когато става въпрос за общи покупки за домакинството, в повечето семейства дамите имат последната дума.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *