Има ли място бизнесът в TikTok?
От платформа за танци и забавление до мощен бизнес инструмент – TikTok направи истински фурор в последните няколко години. С нарастващата популярност на социалната мрежа, различни брандове все по-често се обръщат към професионална TikTok агенция, за да реализират своите маркетинг кампании в социалната мрежа. Въпросът има ли място бизнесът в TikTok е риторичен. Нека разгледаме по-задълбочено обаче темата защо си струва бизнесът да бъде в TikTok.
Фактът, че TikTok успя да спечели вниманието на младите потребители в интернет не е за пренебрегване. Поколението Z е ключова демографска група за редица бизнеси, предлагащи различни продукти и услуги днес.
В глобален план, към днешна дата, по популярност TikTok застана редом до (и дори измести) Instagram – платформата на Meta, която доскоро беше основно използваната социална мрежа от младежите.
Най-силно представяне TikTok има в САЩ, където броят на посещенията наброява 415,4 млн. към септември т.г. (данни са цитирани от “Капитал”). Китайската платформа, която покори света, успява както да забавлява, така и да стимулира потребителите си да обсъждат важни актуални теми.
Социалната мрежа успява да привлече вниманието и интереса на поколението Z по уникален начин – с кратки информативни и/или забавни видеа, в които хората застават пред камера с лицата си.
Световните трендове идват и у нас, така че дори с известно забавяне, TikTok все пак успя да се утвърди като водеща социална мрежа. Страната ни е на шесто място в света по време, прекарано в TikTok и на трето място по употреба сред българските младежи (данните са на GWI, предоставени от Argent и цитирани от “Капитал”). У нас TikTok се използва от повече от 2,3 млн. души, което означава, че при 6,5 млн. души население, социалната мрежа е ежедневие за около 37% от българите.
Защо TikTok е канал, от който бизнесът си заслужава да се възползва?
Отвъд изложените статистически данни, които са повече от показателни, си струва да разгледаме и как работи TikTok (поне доколкото ни е известно), както и какви възможности за реклама предлага. От тук бихме могли да отговорим и на основния въпрос – защо TikTok е канал, от който бизнесът си струва да се възползва?
Кратки аудиовизуални формати и вайръл звуци успяват да привлекат вниманието на потребителите за секунди. Алгоритъмът на платформата засича какъв тип съдържание се харесва на дадения потребител на база времето, което прекарва в гледане на клип. Това е достатъчно, за да укаже на интелигентния TikTok алгоритъм какви да са следващите видеа, които ще покаже.
Най-трудното и съответно най-важно е съдържанието да задържи вниманието на потребителя максимално дълго, категоричен е Константин Симидчийски, който е един от основателите на CopyVibes – дигитална агенция, специализирана в услугата TikTok поддръжка и създаване на клипове. Стилът на видеата в TikTok е много близък до младите, като наблюденията са, че възрастовата група ще се разширява. Предвид това, тенденцията ще е все повече бизнеси да се обръщат към услугите на ТикТок агенция, за да се позиционират успешно в TikTok, предвиждат от CopyVibes.
Платформата се отличава и с други качествени предимства. Чрез TikTok брандовете могат да достигнат до широка аудитория много по-бързо, в сравнение с който и да е друг канал. Дадено съдържание може да стане вайръл буквално за няколко часа и да обиколи света – ключова е реакцията на хората, които са го видели. Бизнесите имат свободата да създават информативно и забавно съдържание, което не е ограничено в рамки, както е при повечето от популярните вече платформи като Facebook и Instagram.
В допълнение, от юли т.г. TikTok дава възможност и за платено рекламиране. В България функцията не бе налична до този момент. Платформата забранява политическата реклама във вида ѝ, в който я познаваме в платформите на Meta например. Може би това е една и от причините TikTok да се харесва на младежите, за които политиката не е особено интересна тема.