Бок чой – суперхраната, братовчед на зелето

За бок чой сигурно вече сте чували, че това е храна, братовчед на добре познатото ни зеле. И това е напълно вярно. Бок чой е горд член на семейството на кръстоцветните зеленчуци. Освен зелето, там попадат още зеленчуци като броколи, карфиол, брюкселско зеле и други. Този тип зеленчуци е предпочитан от много хора, тъй като съдържат полезни за организма вещества, а същевременно са ниски откъм калории.

Данните показват, че една чаша суров нарязан бок чой съдържа едва 9 калории. Именно поради това, този тип зеле е често предпочитано при спазване на всякакъв тип диета и режими за отслабване. Същото количество бок чой осигурява на тялото 5% от необходимия калий за деня, 62% от нужната дневна доза витамин А, 7% калций, 5% витамин B6, 3% магнезий, 3% желязо и 52% от необходимия за деня витамин C.

Учените отдавна са установили, че редовната консумация на бок чой ни осигурява и други важни за организма витамини и минерали. В това число влизат фосфор, цинк, натрий, мед, манган, селен, ниацин, фолиева киселина, холин, бета-каротин и витамин К.

Едно от големите предимства кръстоцветните зеленчуци е високото съдържание на глюкозинолати. Те представляват съединения, които съдържат сяра и подпомагат нашето здраве по различни начини.

бок чой
Бок чой е един страхотен зеленчук, който ще ни осигури множество ползи за здравето.

Друго важно откритие, свързано с бок чой, е фактът, че този зеленчук има и определени противоракови действия. Проучванията показват, че хората, които по-често ядат кръстоцветни зеленчуци, се радват на по-малък риск от развитие на рак на простатата, белия дроб, дебелото чърво и гърдата. Попадайки в нашия организъм, глюкозинолатите се трансформират в изотиоцианати, които от своя страна помагат в битката с рака.

Друго голямо предимство на бок чой е съдържанието на фолиева киселина. За нея отдавна се знае, че ни предпазва от образуването на ракови клетки от мутации на ДНК.

И не на последно място, бок чой ни осигурява и съдържанието на селен. Този минерал не се намира в повечето плодове и зеленчуци, но го има в бок чой. Той спомага за функцията на черния дроб и помага за детоксикацията на определени вещества, водещи до рак. Според някои данни, селенът действа срещу възпаленията и забява растежа на туморите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *