5 съвета от логопеда Мона Хатиб за подкрепа у дома по време на изолацията

Логопедът Мона Хатиб от ЦОП И ЦСРИ, град Левски, предлага пет професионални съвета за подкрепа у дома. Те са ориентирани към логопедичната практика и усвояването на правилна реч по време на дистанционна форма на работа.  

Важно е у дома деца и родители да общуват качествено помежду си. За това Мона Хатиб споделя пет съвета, които смята, че биха могли да сближат децата с езикови-говорни нарушения и техните родители: 

Дидактични игри 

Дидактичните игри се използват за преодоляване на говорни недостатъци у децата. По време на семейните дидактични игри се изграждат активни говорни контакти и са удобна форма за постигане на логопедичните цели за подкрепа у дома. В този контекст ще предложа следните игри: 

,,Измисли заглавие, рисунка нарисувай, опиши с думи”

 Интересна игра, в която може да се включат всички членове на семейството. Най-възрастният член може да измисли заглавие, а другите заедно да нарисуват пролетната картина. По-малките могат да я опишат с думи, а големите да ги напишат.

,,Подай ми ръка, разкажи ми как се чувстваш”

Тази игра е за сближаване на членовете на семейството. Децата се учат да съставят изречения и споделят своите чувства без да се притесняват,че могат да бъдат порицавани от родителите си. 

Прочетете още: Настолните игри – забавление у дома за цялото семейство

За ползите от телевизията

Не е погрешно да прекарват повече време пред телевизора. Има канали с уроци за деца. Достатъчно е малките да повтарят речта на говорителите. Големите могат и да тренират писмени умения. 

Аудио приказки

Аудио с подходящи приказки за деца и големи. След изслушването на приказката може да се проведе семейна беседа и по-големите членове на семейството да задават въпроси на децата. По този начин се тренира слуховото възприемане на текста. 

Тихи книжки 

Достатъчно е само да се намерят материали – платове от стари пижами и подръчни средства, с които да се ушият тихите книжки. За по-малките ще остане украсата, като тук могат да се включат най-разнообразни дейности. Тихи книжки с дейности за описание на сезони, на любима играчка, усвояване на буквите от азбуката и т.н. Всяка страница от тихата книжка да има определена дейност.

Творчески игри

Тези игри се осъществяват чрез приемане на роли и отразяват творчески взаимоотношения и труда на възрастните членове в семейството. Дава се възможност за утвърждаване на правилен говор в различни ситуации. 

Прочетете още: Педагогът Виолета Ламбева със съвети по време на извънредното положение

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *